اخبار و اعلامیه ها
خانه / گزارش برنامه های اجرا شده / گزارش برنامه “صعود قله چهاربازار” – ۲۲ اردیبهشت ۹۶

گزارش برنامه “صعود قله چهاربازار” – ۲۲ اردیبهشت ۹۶

۴ –  صعود تابستانه :
تاریخ اجرای برنامه : ۲۲/۰۲/۱۳۹۶ مدت اجرای برنامه ( روز ) : ۱ روز
روز شمار برنامه :

ساعت ۵:۳۰ صبح روز جمعه ۲۲ اردیبهشت ۹۶ همه در ابتدای خیابان مشتاق دوم ، پشت باغ گلها حاضر شدیم و به علت تاخیر چند نفر از همنوردان عزیز ساعت ۶ سوار برمینی بوس و به سمت بروجن حرکت کردیم، ساعت ۷:۳۰ هم در پارک بروجن دورهم به صرف صبحانه پرداختیم، و سه ربع بعد در جاده بروجن –آلونی به مسیر خود ادامه دادیم(مسیر جاده ای ۷۲) –کمی بعد از میدان گندمان در سمت چپ در نقطه  ۳۹R 514991E 3525140N  به سمت چپ پیچیدیم، و وارد جاده خاکی شدیم دوراهی اول سمت راست( چون سمت چپ به معدن ختم میشد) دوراهی دوم سمت چپ را ادامه دادیم، بعد از پیمودن حدود ۳٫۵ کیلومتر جاده خاکی توقف نموده از مینی بوس پیاده شدیم، ساعت ۸:۴۵ بود بعد از گرم کردن و معارفه و مشخص نمودن مسئولیت ها ساعت ۹ هم پیمایش خود را آغاز نمودیم ، ابتدای مسیر جاده ای خاکی درسمت چپ بود ، اما ادامه با توجه به مسیر از پیش طراحی شده از آبراه پیش رو عبورکردیم ، پاکوب های خیلی ضعیفی مشخص بود، صعود کردیم تا به محل یک آغل در دیواره رسیدیم از انجا مسیر را روبه کوه که بودیم به سمت راست ادامه دادیم، کمی سنگلاخی بود ، با به جایی رسیدیم که از پایین تا بالای آبراه درگیری نسبی با سنگ داشتیم که تیم با احتیاط و پشت سر هم حرکت کرد چون داخل آبراه حرکت میکردیم و احتمال ریزش سنگ نیز وجود داشت، از انجا به بعد با شیب ملایمی تا قله صعود کردیم ساعت ۱۱:۴۵ به قله رسیدیم ، بدلیل عدم وزش باد و مناسب بودن هوای قله ، حدود نیم ساعت روی قله توقف داشتیم و برگشتیم، تا حدود ۸۰۰ متر را ازهمان مسیر رفت تا قله پیمودیم اما بقیه راه را  از مسیری متفاوت طی کردیم و ساعت ۱۳:۱۵ درمکانی مسطح برای صرف ناهار توقف نمودیم، و ساعت ۱۴:۰۰ نیز به ادامه مسیر پرداختیم ، با حرکت روی خط الراس به سمت جنوب شرقی ، رفته رفته به سمت پایین رفتیم به طوری که یک مسیل نیز در سمت چپ خود مشاهده میکردیم، از آبراه هم گذشتیم ، ساعت ۱۵ توقفی یکی از همنوردان متوجه گم شدن وسیله ای شدند و تیم مجبور به توقف شد ۲۰ دقیقه ای منتظر ماندیم و با پیوستن ایشان کمی صعود کردیم وروی یال ادامه دادیم ، مابقی راه تراورس داشتیم ، که پاکوب ضعیفی هم داشت ، اما برای ادامه مسیر کمی بالاتر ازدره ، قسمتهایی را به صورت دست به سنگ اما با حمایت توسط چندنفر از عزیزان  رد کردیم تا به کف دره رسیدیم و از کنار یک باغ که درکنار چشمه ای بود گذشتیم و به معدن که محل سوارشدن به مینی بوس بود رسیدیم و پیمایش ما در ساعت ۱۸ به پایان رسید. پس از حرکات سرد کردن سوار بر مینی بوس شدیم و به سمت اصفهان حرکت کردیم درپارک بروجن برای صرف هندوانه توقف کردیم و در شهر بروجن هم به دلیل مصادف شدن این روز با نیمه شعبان از نذری هایی که درخیابان ها پخش میکردند بهره بردیم و ساعت ۲۱ تعدادی ترمینال صفه پیاده شدند و تعدادی هم باغ گلها پیاده شدیم وسفر یکروزه ما پایان یافت.

نقطه شروع پیمایش: ۳۹R 517460E 3523090N

ارتفاع نقطه شروع: ۲۳۵۰ متر

نقطه پایان پیمایش : ۳۹R 518874E 3519937N

ارتفاع نقطه پایان : ۲۳۲۰ متر

مسافت پیموده شده : ۱۶ کیلومتر

منطقهء برنامه : چهارمحال بختیاری – بروجن – گندمان
سطح برنامه : کوهنوردی نیمه سنگین سطح فنی برنامه : غیرفنی
فهرست کامل تجهیزات همراه در این برنامه (عمومی و فنی) : جی پی اس – طناب انفرادی – کیف کمکهای اولیه – پرچم
ترابری
مسافت از شهر مبدا تا مقصد (بر حسب کیلومتر) : ۱۲۵
مدت زمان رسیدن به مقصد: ۲ ساعت ۲ ساعت
اطلاعات مسیر
مشخصات مسیر: مسیر پاکوب مشخصی نداشت یا ضعیف بود.
مدت زمان پیمایش شده: ۷ ساعت نوع مسیر: خاکی با شیب متوسط
تعداد چشمه های موجود در مسیر: ۱
وضعیت آب و هوا: نیمه ابری
خطرات (بهمن ،مسیر ریزشی و..) : درجاهایی که حرکت از داخل آبراه بود ریزشی بود
ایمنی منطقه: سطح فنی تیم باید درسطح متوسط روبه بالا باشد.