اخبار و اعلامیه ها
خانه / گزارش برنامه های اجرا شده / گزارش برنامه “صعود به قله دالان ونک” – ۱۰ آذرماه ۱۳۹۶

گزارش برنامه “صعود به قله دالان ونک” – ۱۰ آذرماه ۱۳۹۶

۱ مشخصات کلی :
عنوان برنامه : “صعود به قله دالان ونک( شروع از چشمه ناز و پایان روستای شیرمرد)
نوع برنامه : کوهنوردی
منطقه مربوطه : سمیرم، ونک
ارتفاع منطقه: ۳۴۹۲ متر
پتانسیل سایر ورزشهای کوهستانی در منطقه : مانند دوچرخه کوهستان – اسکی کوهستان- ورزشهای هوایی و . . .
موقعیت گیتایی (جغرافیایی):  ۳۰ کیلومتری غرب سمیرم

۴ شرح پیمایش :
تاریخ اجرای برنامه :۱۰ آذر ۹۶ مدت اجرای برنامه ( روز ) :یک روز
روز جمعه ۱۰ آذر ۹۶:
زمان اجرای این برنامه درتاریخ دیگری بود که طی جابجایی انجام شده دراین تاریخ برنامه اجرا شد. طبق برنامه ریزی سرپرست ساعت ۰۴:۳۰ صبح این روز با تاخیر مینی بوس ساعت ۵ درقالب تیمی ۸ نفره از ابتدای خیابان هزار جریب اصفهان، به سمت سمیرم حرکت کردیم. ساعت ۰۸:۴۵ بعد از عبوراز روستای ونک به پارکینگ چشمه ناز رسیدیم. بعداز گرم کردن وخوردن صبحانه ،ساعت ۰۹:۱۵ همگی درخلاف جهت رودخانهو از سمت چپ پیمایش خود رابا سرقدمی خودم آغاز کردیم، مسیری برای این برنامه طراحی شده بود که درGPS همراه داشتیم که از آن کمک میگرفتیم. چشمه سمت چپ رودخانه بود و قبل از رسیدن به آن دوبار از رودخانه توسط پل و از روی سنگها عبور کردیم. از آبشار کوچکی هم که درسمت راست بود عبور کردیم ودر نهایت بعد از چند بار عبور از رودخانه درابتدای دره ای در سمت راست رودخانه قرار گرفتیم، کامل در دره حرکت میکردیم، تاجایی که قله روبرویمان نمایان شد از آنجا دیگر پا در برف گذاشته و برف کوبی داشتیم، مسیر پیش بینی شده حرکت به سمت یال جنوبی قله و بعد دورزدن و صعود از جبهه غربی قله بود ، اما بدلیل وجود برف وکند شدن سرعت تیم وهمینطور کوتاه بودن روز بعد از رسیدن به گردنه با ارتفاع ۳۳۵۸ متر و بالاترین ارتفاعی که دراین صعود داشتیم درساعت ۱۷:۰۰ تصمیم براین شد که از صعود به قله انصراف داده و با توجه به مسیری که در دستگاه خود داشتیم و جهت یابی صحیح آقای پورمیدانی به سمت دره ای که به چشمه دختر کش میرسید ادامه دادیم ، با توجه به ذیق وقت استراحت ها درحد ۱۰-۲۰ دقیقه ای بودوحتی زمانی برای صرف کامل ناهار درنظر گرفته نشد، بعد از غروب آفتاب و زیر نورمهتاب مسیر خود را درسمت راست دره طی کردیم که همچنان تا ارتفاع ۳۱۰۰ برف بود اما خوشبختانه درطول روز وزش باد نداشتیم. تا به محل چادر عشایر وسپس چشمه دخترکش رسیدیم وبعد ازآن جاده خاکی که جهت پیش آمدن مینی بوس مناسب نبود را درپیش گرفتیم وحدود ۶ کیلومتر جاده پیمودیم تا سرانجام ساعت ۲۱:۱۵ پس از ۱۰ ساعت به مینی بوس درروستای شیرمرد رسیدیم و بعد از تمرینات کششی سوار بر مینی بوس شده واز طریق مال خلیفه وگندمان به سمت اصفهان برگشتیم که در ساعت ۰۱:۰۰ بامداد به این برنامه که همراه با تجربیات فراوان بود ،خاتمه دادیم.
مختصات نقطه شروع پیمایش(پارکینگ چشمه ناز): ۳۹R 527405 3483935
مختصات بالاترین ارتفاع(۳۳۵۸متر) دراین برنامه: ۳۹R 524413 3479426
مختصات نقطه پایان پیمایش(روستای شیرمرد): ۳۹R 520594 3475591
مسافت پیموده شده در این روز: حدودا ۲۰ کیلومتر(از پارکینگ چشمه ناز تا روستای شیرمرد ازطریق گردنه زیر قله دالان ونک طی ۱۰ ساعت)