اخبار و اعلامیه ها
خانه / کارگروه آموزش / گزارش دوره آموزشی “نجات در برف بانوان (بهمن شناسی)” ۲۶ تا ۲۷ بهمن ۹۶

گزارش دوره آموزشی “نجات در برف بانوان (بهمن شناسی)” ۲۶ تا ۲۷ بهمن ۹۶

دوره آموزش “نجات در برف بانوان (بهمن شناسی):

تاریخ برگزاری: ۲۶ الی ۲۷ بهمن ۱۳۹۶

مکان دوره: تهران

مدرس دوره: سرکار خانم پرستو ابریشمی

هزینه دوره: یکصد هزار تومان

شرکت کنندگان:
سارا جوادی (سرپرست تیم و گزارش نویس)
مینا باز شوشتری زاده
شکوه سادات جعفری
ملیحه سلیمیان
شیما عسگری
مریم حیدری
ژیلا ترابی
معصومه حبیب الهی

گزارش دوره:

آخر شب چهارشنبه از اصفهان به سمت تهران حرکت کرده و حدود ساعت ۶:۳۰ صبح به تهران رسیدیم. وسایل و کوله ها را در سالن سنگنوردی پویا کوه گذاشته و با وسایل نوشت افزاری به سمت خانه کوهنوردان تهران حرکت کردیم.
روز اول دوره به صورت تئوری در رابطه با مباحثی از قبیل انواع بهمن، عوامل ریزش بهمن، انتخاب مسیر مناسب، عوامل انسانی و حیوانی، ارتعاش نشانه ها و آگاهی و… برگزار شد. زمان کلاس از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر به طول انجامید.

با هماهنگی های انجام شده رأس ساعت ۵ صبح ۲۷ بهمن ماه، از خانه کوهنوردان به سمت جاده هراز، امام زاده هاشم حرکت کردیم. حدود ساعت ۷:۳۰ به مقصد رسیده و بعد از صرف صبحانه در آنطرف جاده پا به برف گذاشتیم. کلاس به دو گروه تقسیم شد و کارآموزان استاد کرامت در چند قدمی ما کلاسی جداگانه تشکیل دادند.

همگی با بیل برف شروع کردیم به جمع آوری برف در یک محدوده مشخص… کوه کوچکی از برف را برای اتاق برفی اماده کردیم و در قسمتی دیگر به روش بررسی پروفیل برف پرداختیم. روش اندازه گیری شیب، نحوه عبور از شیب های خطرناک، عملیات حستجو، نحوه استفاده از دستگاههای فرستنده و گیرنده (زنده یاب)، استفاده از میل سونداژ و سوند گذاری و… از جمله مباحث عملی این روز بود. در ساعات پایانی کلاس، به سمت کوه برفی حرکت کرده و شروع به ساختن اتاق برفی کردیم در پایان وارد میدل باس شده و امتحان شفاهی در داخل میدل باس از تمامی کارآموزان دو دوره گرفته شد.
در نهایت حدود ساعت ۵ عصر به سمت تهران حرکت کردیم.

تشکر ویژه از سرکار خانم ابریشمی عزیز که با صبوری کامل ما را یاری کردند…