اخبار و اعلامیه ها
خانه / گزارش برنامه های اجرا شده / گزارش برنامه پیمایش “قراقوش به صادق آباد” – ۲۸ مهرماه ۱۳۹۶

گزارش برنامه پیمایش “قراقوش به صادق آباد” – ۲۸ مهرماه ۱۳۹۶

۱ مشخصات کلی :
عنوان برنامه : قراقوش به صادق اباد”
نوع برنامه : طبیعت گردی و پاکسازی طبیعت
منطقه مربوطه :چهارمحال بختیاری
ارتفاع منطقه:۱۹۴۷
موقعیت گیتایی (جغرافیایی):قراقوش کلمه ­ای ترکی و تشکیل شده از قارا و یا قَرا به معنی سیاه، و قوش در لغت­ نامه دهخدا قوش را مرغی شکاری آورده و قراقوش را باز شکاری معنی کرده است. در فرهنگ لغت ترکی به فارسی، قوش را پرنده، مرغ و قارا قوش را عقاب و شاهین دانسته است قراقوش نام روستایی زیبا در کنار رودخانه زیبا و با صفای زاینده رود است.

دهخدا روستای قراقوش را به نقل از فرهنگ جغرافیایی ایران چنین تعریف کرده است. « دهی از دهستان لار بخش حومه شهرستان شهرکرد واقع در ۳۵۰۰۰ گزی شمال شهرکرد و ۱۲۰۰۰ گزی راه بن به شهرکرد. موقعیت جغرافیایی آن کوهستانی، معتدل و سکنه آن ۱۲۰ تن، آب آن از رودخانه محلی و محصول آن برنج، غلات، کشمش، و شغل اهالی زراعت و گله داری است. راه مال ­رو دارد»

جاذبه ها و آثار باستانی منطقه:روستای قراقوش

۴   شرح پیمایش :
تاریخ اجرای برنامه : ۲۸/۷/۹۶ مدت اجرای برنامه ( روز ) :یک روز
روز شمار برنامه :

ساعت ۶:۱۵ صبح روز جمعه با مینی بوس ۱۶نفری راهی روستای قراقوش شدیم‌ بعداز گذر از شهرستان سامان و جاده پیچ وخم؛ روستای مارکده و گرم دره را طی کرده ودرساعت ۸:۵۰ به روستای قراقوش رسیدیم. روستای قدیمی که رخ به اب زنده رود دارد و پشتش گرم هست به کوها.

هدف برنامه طبیعت گردی مناظر حاشیه رودخانه بود به همین دلیل وارد روستا نشدیم. در کناررودخانه و هوای دل انگیز صبح که نور خورشید ازلابه لای برگهای طلایی پاییز خودنمایی میکرد صبحانه رادور هم صرف کردیم. ساعت ۹:۳۰ بعد از جلسه معارفه و نرمش برای گرم کردن بدن وارد تابلوی نقاشی شدیم و پیمایش راشروع کردیم. مناظری که خداوند زیبایی و عظمت و قدرت خودرا به رخ میکشید و باصدای خش خش برگها موسیقی دل انگیزی ایجاد میکرد.

دربین مسیر استراحت های کوتاه ده دقیقه ای داشتیم و نفس تازه میکردیم و به تماشا می نشستیم و ظهر ناهار را در روستای مارکده زیر برگ ریزان درختان دورهم نوش جان کردیم و ساعت ۱۴:۳۰به سمت روستای صادق اباد راه افتادیم‌. هرچه پیشترمیرفتیم مناظر جنگلی تر و پاییز رنگی ترمیشد. دربین راه مردمان محلی برای تفریح و گذراندن اوقاتی خوش به کنار رودخانه امده بودند که بامهر با چایی از ماپذیرایی میکردند اما متاسفانه لطفی به طبیعت نداشتند و محیط زیست را با زباله های خود آلوده کرده بودند.

دوساعت آخر برنامه را با کمک داوطلبان به پاکسازی طبیعت پرداختیم و ساعت ۱۸:۰۰ به مینی بوس در روستای صادق اباد رسیدیم. زباله های جمع شده را درصندوق عقب قرار داده و بعد از سرد کردن ساعت ۱۸:۱۰ راهی اصفهان شدیم‌. بارسیدنمان درساعت ۲۱:۱۵ در ورودی باغ گلها یک برنامه خوب دیگر را با خاطره خوش به پایان رساندیم.