اخبار و اعلامیه ها
خانه / گزارش برنامه های اجرا شده / گزارش برنامه “طبیعت گردی استان گلستان” ۷ تا ۱۳ فروردین ۹۷

گزارش برنامه “طبیعت گردی استان گلستان” ۷ تا ۱۳ فروردین ۹۷

۱ مشخصات کلی :
عنوان برنامه : طبیعت گردی استان گلستان و ترکمن صحرا
نوع برنامه : کوهپیمایی
منطقه مربوطه : استان گلستان –  گرگان –  ترکمن صحرا
ارتفاع منطقه : از ۱۰۰ تا ۲۳۰۰ متغیر
مختصات منطقه :   N36.7115     E54.4814
راهنما : احسان کبیری تلفن : ۰۹۱۳۱۷۰۶۳۸۱ ایمیل : kabiri.ehsan@gmail.com
پتانسیل سایر ورزشهای کوهستانی در منطقه : مانند دوچرخه کوهستان – اسکی کوهستان- ورزشهای هوایی و . . .
پوشش گیاهی: سرسبز و جنگلهای بکر

تاریخ اجرای برنامه : ۱۳۹۷٫۱٫۷ مدت اجرای برنامه ( روز ) : ۷ روز
روز شمار برنامه :

روز اول ۷/۱/۹۷ سه شنبه:

بعد از بسته شدن کوله های سنگین روی باربند به سمت نایین و انارک و پلیس راه چوپانان-جندق حرکت کردیم ولی به دلیل اینکه راننده از شهرکرد ساعت رانندگی خود را اغاز کرده بود مجبور شدیم در پلیس راه محور جندق شبمانی نماییم. مدت زمان توقف ۱۵ ساعت

روز دوم ۸/۱/۹۷ چهارشنبه:

صبح ساعت ۹ حرکت کردیم و بعد از گذر کردن از جندق و دامغان وشاهرود، قبل از شهر بسطام به سمت جاده گرگان راهی شدیم و حدود ساعت ۱۷ به توسکستان رسیدیم. در منطقه جزولی کمپ خود را برپا کردیم. این منطقه در کنار یک رودخانه و سرویس بهداشتی و سوپر مارکت والبته شلوغ و خوش آب و هوا بود.

روز سوم ۹/۱/۹۷ پنجشنبه:

صبح هنگام وارد پاکوب مشخص و البته زیبای جزولی (توسکستان) به زیارت شدیم و با شادی و البته همراهی آب و هوای خوش مسیر را تا عصر هنگام تا رسیدن به مقصد سپری نمودیم. سپس سوار بر ماشین شده و به سمت خان ببین حرکت نمودیم و شب را در مدرسه ای اسکان نمودیم.

دشت زیبای شمسک

روز چهارم ۱۰/۱/۹۷ جمعه:

صبح زود راهی آبشارهای زیبای شیر آیاد شدیم. آبشار اول نسبتا شلوغ بود ولی آبشارهای بعدی خلوت بود. پاکوبها بجز در چند نقطه کاملا مشخص بودند. مسیر را تا پای غار دیو سپید ادامه دادیم و بعد از آن نیز تا سه آبشار دیگر مسیر را ادامه دادیم و تا عصر هنگام مجددا به پایین برگشتیم.

توضیح: در صورت بارش باران پاکوبها بسیار خطرناک و لغزنده می گردند که خوشبختانه علیرغم هوای ایده آل پاکوب ها خشک بودند.

در ادامه سوار بر ماشین شده و به سمت ترکمن صحرا و زیارتگاه خالد نبی حرکت کردیم.  بعد از حدود ۳ ساعت ماشین سواری بالاخره به خالد نبی رسیدیم که البته شلوغ بود. شب را در پارکینگ و در چادر سپری کردیم. تصاویری از آبشارهای زیبای شیرآباد خان ببین ارائه می گردد:

روز پنجم ۱۱/۱/۹۷ شنبه:

با توجه به بارش باران در شب قبل، پادرها یمان خیس شده بود و بعد از جمع کردن چادرها راهی گورستان منطقه خالد نبی شدیم که البته مسیر بسیار دشوار بود!! چرا که به دلیل بارش باران تمام پاکوب ها گل و لغزنده بود. با احتیاط فراوان مسیر کوتاه را در زمان طولانی طی نمودیم که البته چندین نفر از بچه ها به زمین خورده و سرتاپا گلی شدند. بعد از بازدید از گورستان سوار ماشین شده و به سمت آزادشهر بازگشتیم و شب را در مدرسه ای سپری نمودیم. تصویر زیبایی از دشت ترکمن صحرا در زیر ارائه می گردد:

روز ششم ۱۲/۱/۹۷ یکشنبه:

صبح هنگام سوار بر ماشین شده و به سمت دامغان و جندق حرکت کرده و شب را در جندق سپری نمودیم. با توجه به وجود زمان کافی از چند منزل قدیمی و قلعه ای در جندق بازدید نمودیم. تصویری از خانه صفایی در قلعه جندق در زیر ارائه می گردد:

روز هفتم ۱۳/۱/۹۷ دوشنبه:

سوار بر ماشین شده و به سمت اصفهان حرکت نمودیم.

منطقهء برنامه :

مدت زمان پیمایش شده: نوع مسیر: پاکوب مشخص دارد
تعداد چشمه های موجود در مسیر:
نوع شب مانی: چادر گنجایش محل شب مانی (فرد): زیاد
دسترسی به آب در شب مانی: دارد- در فاصله نزدیک نوع دسترسی به آب در شب مانی: آب لوله کشی