اخبار و اعلامیه ها
خانه / گزارش برنامه های اجرا شده / گزارش برنامه “آبشار لندی” – ۲۳ و ۲۴ فروردین ۹۶

گزارش برنامه “آبشار لندی” – ۲۳ و ۲۴ فروردین ۹۶

تنظیم کننده گزارش : بهناز قدیری
عکاس : محمد باقر ادیب
۴   شرح پیمایش :
تاریخ اجرای برنامه : ۲۳/۰۱/۹۶ و ۲۴/۰۱/۹۶ مدت اجرای برنامه ( روز ) : بعد از ظهر پنجشنبه ساعت ۱۵:۳۰ تا شامگاه جمعه ساعت ۱۲
روز شمار برنامه :

روز اول ۲۳/۰۱/۹۶ :

روز پنجشنبه ساعت ۱۵:۱۰ از باغ گلهای اصفهان و ساعت ۱۵:۳۰ از دروازه شیراز مسیرمان را به سمت بروجن آغاز نمودیم ساعت ۵ پس از توقف یک ساعته در شهر ورنامخواست بدلیل تعمیر ماشین  ساعت ۶ به مسیرمان ادامه دادیم پس از گذر از شهرهای بلداجی و ناغان پس از سوار کردن یکی از همنوردان در این شهر(جاده ۷۲) از باجگیران، دوپلان ، رحیم آباد، اسلام آباد، فیروزآباد، گندمکار گذشتیم پس از رستوران کیانی سمت راست در نقطه  ۳۹R 453829E 3506798N وارد جاده شوسه شلیل شدیم ، از روستاهای شکر آباد، شلیل علیا، دورک قنبری نیز گذشتیم (بهتراست این جاده در روز پیموده شود یا اینکه در شب احتیاط لازم در رانندگی بعمل آید) ساعت ۲۳:۲۵ به روستای گوزلک مکان شبمانیمان یعنی مسجد گوزلک که از قبل هماهنگ کرده بودیم ، رسیدیم .(طول جاده شلیل تا گوزلک ۲۰ کیلومتر)

(دراینجا لازم میدانم از دهیار و اهالی محترم روستای گوزلک بابت محل اسکان تشکر نمایم. )

موقعیت شب مانی: ۳۹R 441115E 3517243N

روز دوم ۲۴/۰۱/۹۶ :

صبح جمعه راس ساعت ۵:۳۰ سوار مینی بوس شدیم و پس از پیمودن ۱۵ کیلومتر جاده خاکی ساعت۷ به روستای لندی رسیدیم (جاده لندی در اثر بارش همواره خراب میشود قبل از عزیمت از سالم بودن مسیر مطمئن شویم )پس از گرم کردن و آماده شدن پیمایشمان را ساعت ۷:۳۰ از داخل روستای لندی آغاز کردیم پس از احوالپرسی با مردم مهربان با لباسهای محلی بسیار زیبای این روستا وارد مسیرخاکی شدیم که به سمت آبشار میرفت پس از توقف نیم ساعته برای خوردن صبحانه مسیرمان را به سمت آبشار ادامه دادیم.  درختان بلوط و گلهای شقایق و بابوبه زیبایی منطقه را چند برابر کرده و رودخانه بازفت در سمت چپ در دره قابل مشاهده می باشد ساعت ۱۱:۱۵ به نقطه ای رسیدیم که آبشار نمایان شده که پاکوب بالا به سرچشمه ابشار میرفت و پاکوب پایینی برای دسترسی به قسمت پایین آبشاراست که بدلیل فنی بودن این مسیر ، مسیر بالایی را انتخاب کردیم  که به بالادست آبشار منتهی میشود ساعت ۱۱:۲۵ پس از حدود ۷ کیلومتر پیمایش به آبشار رسیدیم آب آبشار گل آلود و غیر قابل شرب است پس از توقف یکساعته کنار سرچشمه آبشار و گرفتن عکس دسته جمعی مسیرمان را از دره پشتی برای برگشت آغاز کردیم که این مسیر خیلی نزدیکتر به شهرک لندی است حدود ۵ کیلومترپیمایش از آبشار تا شهرک لندی بود ، پس از توقف یکساعته – برای خوردن ناهاردرکنار نهر آب زیر سایه درختانی که دراین مسیر بود و برداشتن آب از چشمه ای در نزدیکی زمینهای کشاورزی – مسیر را ادامه دادیم  در نقطه  ۳۹ R 434121E 3524148N مسیر رابه سمت راست ادامه دادیم پس از پیمایش شیب  ۴۰% در هوای گرم و آزاددهنده ساعت ۳ به شهرک لندی محل سوار شدن رسیدیم و پس از سرد کردن به سمت اصفهان حرکت کردیم و پس از چند توقف بین راه ساعت ۱۲ شب به اصفهان رسیدیم و یک سفر خوب در کنار دوستان خوب به پایان رسید .

نقطه شروع پیمایش: ۳۹R 435799E 3522293N

ارتفاع از سطح دریا نقطه شروع : ۱۳۴۰ متر

نقطه پایان پیمایش: ۳۹R 434029E 3523767N

طول مسیر پیموده شده: ۱۴ کیلومتر

ارتفاع از سطح دریا سرچشمه آبشار : ۱۱۴۰ متر

منطقهء برنامه : چهارمحال بختیاری- اردل- میانکوه – شلیل
سطح برنامه : کوهپیمایی نیمه سنگین سطح فنی برنامه : غیرفنی
فهرست کامل تجهیزات همراه در این برنامه (عمومی و فنی) : باتوم کوهنوردی  – حداقل یک و نیم لیتر آب – قرص کلر یا وسایل جوشاندن آب رودخانه – کفش و کلاه و کوله و لباس خنک- پوشش ضد آفتاب- کفش ساقدار کوهپیمایی
ترابری
مشخصات مسیر:
نوع مسیر: پاکوب مشخص دارد
نوع شب مانی: مسجد / امامزاده
دسترسی به آب در شب مانی: دارد- در فاصله نزدیک نوع دسترسی به آب در شب مانی: آب لوله کشی
وضعیت آب و هوا: آفتابی وضعیت دمای هوا: گرم
پشتیبانی تلفن همراه :  دارد
محل های مناسب برای شب مانی: با هماهنگی  باشورا و دهیاری روستاهای گوزلک و لندی اسکان امکانپذیر میباشد